Reisverslag Zuid Afrika rondreis
'De Wereld in één Land'
6 t/m 23 december 2007

DAG 3

1e dag 6 december
15e dag 20 december
16e dag 21 december
17e dag 22 december

Dag 3 was een vrij in te vullen dag maar iedereen wilde natuurlijk naar de Tafelberg. OAD zal deze dag bewust als vrij dag hebben gekozen want het bezoeken van deze tafelberg met de gondel blijft altijd afhankelijk van de wind. De weergoden waren ons echter prima gezind. Was de wind gisteren nog zeer krachtig, nu was hij gaan liggen en zijn we in diverse groepjes met de taxi naar de kabelbaan gereden die ons naar de top van de Tafelberg bracht. De gondel naar de top vervoert 65 personen per rit. Ik bemachtigde met moeite een mooi plekje aan het raam om mooie plaatjes te schieten maar wat blijkt: tijdens de tocht draait de bodem van de gondel rond zodat iedereen aan de beurt komt:-) We kregen een prachtige blik over de samenkomst van de Indische en de Atlantische oceaan te zien. Eenmaal op de top van de tafelberg genieten we van een schitterend uitzicht. We kijken uit op Kaapstad en zien in de verte Kaap de goede Hoop en Robbeneiland waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten. Wederom 'allemachtig prachtig'.

Eenmaal weer beneden besloten we de 'topless' bus te nemen. Een sightseeing dubbeldeckerbus met gids en een 10tal opstapplaatsen. We hebben lekker geluncht aan de boulevard met uitzicht op het strand waar op dat moment een internationaal beach-volleybaltoernooi aan de gang was. Ons heb daar geniet!! Zeer gezellig dat strand en boulevard.

Later zijn we weer naar Waterfront gewandeld maar nu met camera in de aanslag. Grote mall, plezierhaven, restaurantjes, muziek en straatartisten.
Ik had er best een paar dagen langer willen blijven. Maar goed, we hadden een werkvakantie en geen luiervakantie. 's Avonds hebben we goed gegeten in een Indisch restaurant in de buurt van het hotel. Morgen gaan we trekken en verlaten het Cape Town Lodge hotel. Het was er geen luxe maar al bij al toch prima verzorgd.