Reisverslag Zuid Afrika rondreis
'De Wereld in één Land'
6 t/m 23 december 2007

DAG 2

1e dag 6 december
15e dag 20 december
16e dag 21 december
17e dag 22 december

Om 6 uur rinkelt de wekker. Direct opstaan want Bertus had gisteren al overduidelijk laten weten dat hij niet van laatkomers en vertraging houdt. Na een goed verzorgd ontbijt zitten we stipt om 7.30 uur in de bus en rijden we door de stad naar de haven om er een boottocht naar een zeehondenrif te maken. Leuk al die robben op de rotsen. Allemachtig prachtig... zou Bertus zeggen. Marian, mijn vrouw had gisteren trouwens 'strontstorm' zoals hij dat noemde. Een lift heet hysbak las ik in het hotel en zo gaan we nog vaak (glim)lachen om dat leuke taaltje. Na de robben leidde onze weg langs mooie stranden en baaien naar Cape Point en Kaap de Goede Hoop waar we o.a. een strand met Afrikaanse pinguins gezien hebben. Er werd in de branding van de kust trouwens fllink gesurfd want er stond een fikse wind. Het was op de uitkijkpunten dan ook behoorlijk fris.

In de avond zijn we met een stel uit de groep, te weten Ruud en Ivonne gaan stappen en eten in havencentrum genaamd Waterfront. Een gezellig centrum waar we een dag later nog naar terugkeerden maar dan met fototoestel. "Heen te voet als het nog licht is en terug met een taxi als het donker is" was het advies van Bertus en dat hebben we opgevolgd. Taxikosten 8 rand oftewel 80 eurocent per kilometer. Voor 4 euro waren we op de plaats van bestemming. De sunige Nederlander is hiermee dus uiteraard in zijn element:-)